صادق شکراله پور

تولید کننده محصولات ارگانیک با بیش از ۱۵ سال سابقه تولید

امتیاز تولید کننده :
۴/۵

محصولات تولیدی :

کیوی ارگانیک، برنج ارگانیک، برنج قهوه ای ارگانیک، سبوس، آرد برنج ارگانیک و کنگر ارتیشو

در ماه های بعد از برداشت شالی یعنی مهرماه تا دی ماه : سبزیجات و لوبیا چیتی ارگانیک و رب گوجه محلی و …

آقای شکراله پور از سال ۱۳۶۷هرساله ۳۰۰۰ متر از زمین کشاورزی خود را برای مصرف شخصی بدون استفاده از سموم کشاورزی مورد کشت قرار میداد، تا اینکه بعد از سالها تجربه و حضور در کلاسهای کشت ارگانیک و آماده سازی خاک مزرعه، شروع به کشت برنج و کیوی ارگانیک نمود. ایشان در سال ۱۳۸۵ به عنوان کشاورزنمونه در زمینه تولید محصول ارگانیک معرفی شد و در سال ۱۳۹۰ نیز کشاورز نمونه استانی شدند و استاندارد ملی ایران محصول مزرعه شکراله پور را تایید کرد. همین طور در سال ۱۳۹۲ با عضویت در انجمن ارگانیک ایران و آزمایشات و بررسی محصوات ایشان توسط شرکت بیوسان گواه موفق به اخذ تاییدیه های در حال گذار و ارگانیک شدند و در سال ۱۳۹۵ نیز بار دیگر به عنوان کشاورز نمونه مطرح گردید.

نواع برنج ارگانیک، برنج قهوه ای ارگانیک، سبوس برنج ارگانیک و آرد برنج ارگانیک از جمله محصولات این مزرعه به شمار می روند که از نوع برنج طارم هاشمی میباشند. ضمنا کیوی ارگانیک محصولی دیگر از مزرعه شکراله پور محسوب میشود.

برنج ارگانیک برنجی است که در زمینی کشت شود که حداقل چهار سال از مواد شیمیایی در آن استفاده نشده باشد و در زمان کاشت و داشت برنج نیز بدون آفت کش‌ها و سموم شیمیایی تولید و بسته‌بندی گردد. همچنین بذر سالم و بومی که به صورت ارگانیک کشت شده و عاری از آفت باشد نقش مهمی در تولید برنج ارگانیک دارد. از طرفی در کشت ارکانیک برنج برای پرورش گیاه و دانه برنج از کود‌های حیوانی و کود‌های بیولوژیک و برای دفع آفت کرم ساقه خوار برنج از زنبور تریکوگراما و تله فرمونی بهره‌ می‌گیرند